Dejavu

U viaghju chjamatu vita ùn hè micca una linea dritta, è a ghjente scontra diverse situazioni di tantu in tantu. Questa hè una di e cose inerenti à l'essere umanu, è sò tutte speciali per noi. Ùn ci hè nunda di stupente o di stranu in questu.
Cum'è esseri umani, avemu tutti u dirittu di fà assurdità è di fà sbagli. Per via di tuttu què, ùn duvemu micca esse ingiusti cun noi stessi. Dopu tuttu, i nostri esseri mortali è tuttu hè per noi, ma certe volte pensemu chì campemu dejavu.
In questu articulu, pruvemu à fighjà questu prublema da diversi aspetti. chì hè djavu?  Pruvaremu à risponde à a dumanda.



Chì ghjè déjà vu?

Cum'è si pò induvinà, a parolla dejavu ùn hè micca una parolla d'origine turca. Hè entratu in lingua turca da u francese. Hè di solitu una cumbinazione di e parolle deja è voir. A parolla francese deja significa prima vede, è a parolla voir significa vede, è stu cuncettu emerge da a cumminazione di ste duie parolle. In termini di francese, hè pussibile definì cum'è l'aghju vistu prima o, in modu più generale, hè statu vistu.
S'ellu hè necessariu spiegà questu un pocu di più, i sentimenti è e situazioni chì facenu chì a persona sente chì a situazione chì hà sperimentatu in quellu momentu era a stessa in u passatu.
In altre parolle, déjavu significa chì aghju vissutu stu mumentu nanzu. À u mumentu di dejavu, ci si sente cum'è chì quellu momentu sia statu vissutu nanzu. U mumentu hè cum'è s'ellu hè statu vissutu prima è si ripete.
Per esempiu, questu hè un umore chì vi face pensà chì avete sperimentatu una situazione simile prima in un locu induve beie tè cù un amicu. In fatti, ci hè un filmu americanu recente cù u listessu nome nantu à questu sughjettu è si tratta di sta situazione.
Ma u déjà vu ùn hè micca una malattia o un disordine mentale. Hè una illusione di percepzione sperimentata per un mumentu, è cumu avemu dichjaratu in l'introduzione di l'articulu, hè una situazione unica è micca strana. A cundizione umana. Nuddu impazzisce o impazzisce. Dunque, sta situazione ùn deve esse esagerata.
E ricerche scientifiche mostranu a fascia d'età trà 15 è 25 cum'è a fascia d'età più cumuna in a quale hè sperimentata a djava.

Perchè Accade Dejavu?

Hè quandu stu puntu hè provoca dejavu? A quistione pò vene in mente. Ci sò parechje ragioni sfarenti date da esperti à stu riguardu. Alcuni di questi ponu esse espressi cume:
Prima di tuttu, a tecnulugia hà avanzatu, tuttu hè à a nostra dispusizione, ma oghje ghjornu ognunu travaglia à un ritmu assai intensu è sò sempre in corsa, ch'elli sianu in pruvincia o in cità metropolitane. Oghje ghjornu, a ghjente hè in cuncurrenza contr'à u tempu, ghjè per quessa chì l'esperti trovanu assai nurmale di sperimentà u dejavu. Cusì a fatica hè unu di i fattori principali. Ma tali situazioni ponu accade raramente in e persone chì passanu per un periodu difficiule.
Cum'è un'altra ragione, i sperti indicanu l'alcol chì era finitu a notte prima. In ogni casu, sè ùn site micca una persona chì cunsuma alcolu o se u vostru corpu hè sensibile à l'alcol, una tale situazione pò accade spontaneamente.
Un'altra ragione per a quale l'esperti anu dichjaratu hè chì u lòbulu dirittu di u cervellu funziona cù a minima differenza pussibule in millisecondi paragunatu à u lobe sinistro.

Dejavu Descrizione scientifica

Dopu tutte queste informazioni, fighjemu da più da vicinu a spiegazione scientifica di u cuncettu di Dejavu. A so storia hè assai vechja.
Prima, Emile Boiraç, un scientistu in u campu di a fisica francese in u 1876, usa l'espressione dejavu. A risposta esatta per quessa chì avemu cambiatu da u francese à a nostra lingua hè quì. Quandu guardemu à a literatura scientifica, scuntremu prima u Dr. "Un libru di psiculugia" da u famosu scientistu chjamatu Edward Titchener hè surtitu. U Dr. Edward Titchener spiega perchè a sensazione di déjà vu nasce in u so libru, è secondu i so studii nantu à l'errore di percezione, chì si presentanu in parte per mezu di l'illusione di u cervellu o di un altru modu di dicelu, chì sò tutte spiegazioni impurtanti è specifiche .
L'esperti esprimenu u fiascu di i lobi destra è di sinistra di u cervellu per esse cumpletamente sincronizzati cum'è dejavu, cume provemu à sprime in u perchè parte, è dichjaranu chì sta incompatibilità face chì a persona dica chì aghju vissutu stu mumentu prima.
Ancora una volta, studii scientifichi anu rivelatu chì ci hè una cunnessione trà dejavu è Alzheimer è chì e condizioni di déjavu devenu esse attentamente esaminate per un diagnosi precoce di sta malattia.
In un altru studiu scentificu, hè statu determinatu chì quelli chì sperimentanu sempre un déjà vu soffrenu più disordini d'ansietà, chì sò espressi cum'è schizofrenia è disordine d'ansietà à longu andà.



Pudete ancu piace questi
cumentu