CIVILIZZAZIONE DI FRITTE

Informazioni nantu à a civilisazione frigiana

U primu rè cunnisciutu di i Phrygiani era Gordias, chì dava u so nome à Gordion. Hè stata fundata vicinu à Ankara dopu à u colapsu di l'Hittiti. Hè una cumunità d'origine balcanica chì ghjunse in questa regione per via di a migrazione. Gordion hè stata fundata in a capitale. Ancu se Midas era u rolu più impurtante, si sò espansioni in u periodu più brillanti finu à u fugliale. L’agricultura hè a principale fonte di campà. L'importante piena hè stata imposta in casu di danni à e risorse di produzzione sò stati fatti.
Avianu hieroglifi è cuneiformi. In e credenze religiose, l'Hitti sò stati influenzati da a civiltà. In u campu di l'arti anu fattu progressu in l'architettura di roccia. I primi stori animali sò stati scritti da i Frigiani. In più di scopre strumenti musicali cum'è a flauta è a simbal, anu avanzatu in u campu di a musica. In più di a musica, i tissuti anu avanzatu ancu à livelli avanzati.
Gordion (Yassıhöyük), Pessinus (Ballıhisar), Dorylaion (Eskişehir) è Midas (Yazılıkaya) eranu situati in u colone.

Struttura Religiosa in Frigia

Midas hè trà e cità religiosamente impurtanti. Eppuru chì ci hè una struttura religiosa politeista, u Diu Solaz Sabazios è u Moon God Men sò i dii più cunnisciuti. A più famosa dea in i Frigiani hè Kybele. U più grande locu di cultu per Cybele hè Pessinu in Sivrihisar. Eccu una petra meteorica chì rappresentava a dea. I santuari per Kybele sò stati situati nantu à i scoglii. U mutivu di questu era a cridenza chì a dea devi campà quì.

Struttura di Lingua Frigiana

Ancu s'ellu anu una lingua indoeuropea, i so scritti ùn sò micca stati completamente analizzati.
Cultura è Ecunumia
Ancu s'elli anu avanzatu in spazii cum'è u tissu, e fucherie è a minera, i Tumulus appartenenti à i Frigiani avianu pannelli è mobili appiccicati senza u chiovu. Inoltre, i vignaghjoli cù e spine di sicurezza è manichi di bobine chjamati fibula sò trà l'opere Phrygian. In Frigia, i nobuli sepultonu i so morti in tombe sculpite in rocce o tombule tumule chjamate Tumulu. Sta tradizione hè vinuta in Phrygia da Macedonia.

GORDİON (YASSIHÖYÜK)

A cità hè stata sottu u cuntrollu di i Persiani per un bellu pezzu finu à chì a cità di Alessandru Magnu ottene a so indipendenza. Ci hè parechji edifici sfarenti in a cità. Ci sò strutture cum'è montagne di cità, porta di città, centru di u centru, palazzi, megaron è struttura di terrazza.

PESSINUS (BALLIHISAR)

E rovine di Pessinu sò cunnisciute cum'è u stabilimentu sacru di Cybele, ma hè chjamatu u Priest State. Ci era una credenza chì una statua di a dea dea fatta di una pietra amorfa discendente da u celu. Ci sò edifici cum'è templi è necropole.



Pudete ancu piace questi
cumentu