Infurmazione nantu à l'ittiti, l'infurmazioni brevi di l'ittiti

A nazione, chì hà campatu trà 1650 - 1200 aC, hà purtatu à l'emergenza di novi punti di vista durante e Culunie Cummerciale Assiriane. Hè una tribù indiana - europea. U fundatore di u statu hè Labarna. Hè chjamatu Boğazkale o Hattusa in a capitale. Ci hè un grande castellu in u centru di a cità.



Quandu si movenu versu a direzione nord-ovest, e case private di quellu periodu è a parte più bassa di a cità induve si trova u Grande Tempiu sò ghjunti. U castellu di Yenice è u castellu giallu si trovanu quì. A cità alta hè situata in a parti sud. Quì, ci sò i muri in forma di pettu custruiti da i rè in u XIII seculu a.C. Questi muri includenu a Porta di u Rè, Potern, Porta Sphinx, Porta Lion.

Storia Hittite

Table di cuntinutu

Hè pussibule esaminà a storia di Hittite in dui parti. aC 1650 - 1450 U Vechju Regnu è aC 1450 - 1200 hè divisu in Perijodu Imperiale Hittite. Dopu a suvranità di l'Anatolia, hà organizatu una campagna in Siria. aC 1274'da dopu a Battaglia di Kadesh cù l'Eggittu aC. U trattatu chì porta u listessu nome cum'è a guerra in l'annu 1269 hè statu fattu. Stu trattatu hè u primu trattatu scrittu. U paese fù distruttu da l'attacchi di e tribù Kashka.
aC L'anni 1800 hè stata a prima volta chì infurmazione nantu à u statu hè stata ottenuta. A storia tradiziunale Hittite hè l'era chjamata Telipinu era 'Regnu Medio'.

Chì hè Hittite?

L'ittite hè a più antica di e lingue indoeuropee. Sillabe o segni singuli sprimenu parolle. I Geroglifici sò preferiti in grande iscrizioni cum'è foche è monumenti rupestri. L'alfabetizazione hè cunsiderata un talentu per un gruppu chjucu. Frà l'opere scritte in cuneiforme, ci sò annuali, testi cerimoniali, documenti relativi à eventi storichi, trattati, documenti di donazione è lettere. In più di e tavulette di creta, ci eranu ancu tavule di legnu è di metallo.

Hè in u 1986 chì a prima tavuletta di metallu hè stata scuperta in Hattusa.
L'ittiti anu aduttatu una religione politeista è ci sò millaie di dei è dee. Parechji di questi dii sò stati presi da e religioni di altre tribù. I Diu si sovrapponenu à l'omu. Oltre à esse sovrapposti fisicamente, hè ancu cum'è un umanu spiritualmente. Manghjanu, beie è si comportanu bè s'elli sò bè ​​curati, cum'è a ghjente.

Dapoi a creazione di l'ittiti, u diu principale hè Tesup, u diu di a timpesta. Un altru diu hè Hetap, a Dea di u Sole. A regione hè cunnisciuta ancu cum'è a regione di millaie dii. Ancu se ogni cità avia un diu capimachja, ogni rè avia un diu guardianu. Assicura a furmazione di l'era cosmica è mantene l'ordine di u regnu. U corpu puliticu in l'amministrazione hè Panku, cunnisciutu ancu cum'è l'assemblea imperiale. U regnu era un elementu ereditariu. Tuttavia, s'ellu ùn avia micca un maschile di primu è secondu gradu chì puderia esse rè, a moglia di una principessa di primu gradu puderia diventà ancu rè.

L'erede apparente da u rè deve avè l'appruvazione di Panku è poi fà un ghjuramentu di fedeltà. Ci era una regina accantu à u rè, è ancu se puderia ghjucà un rolu attivu in e regine, u rè era u putere assolutu.

Ghjudicate da u cuntenutu di u Trattatu Kadesh, chì hè u primu trattatu scrittu, II. Mentre Ramses hà evacuatu i lochi ch'ellu avia pigliatu prima di a guerra, l'ittiti piglianu a cità di Kadesh. A causa di l'assassiniu di Muvattalli per via di una rivolta militare durante u trattatu, III. Hattusili hà firmatu. Hè u più anticu trattatu di a storia mundiale basatu annantu à u principiu di uguaglianza.

U trattatu hè statu scrittu in Akkadianu nantu à placche d'argentu aduprendu scrittura cuneiforme. In più di u segellu di u rè, u segellu di a regina hè ancu presu. Ancu se a versione originale di u trattatu hè persa, una copia di u trattatu incisa nantu à i muri di i tempii egiziani hè stata trovata in i scavi di Boğazköy è hè esposta in u Museu Archeologicu di Istanbul, mentre chì una copia ingrandita si trova in u palazzu di e Nazioni Unite in New York.



Pudete ancu piace questi
cumentu