CIVILIZZAZIONE LIDYA

Lydia hè a regione trà i Fiumi Menderes è Gediz. I Lidiani, chì sò cunnisciuti da u nome di sta regione, sò indigene europei. BC 687 - aC. Stavanu trà 546. A cità capitale hè Sardeş. Giges hè statu u primu re di l'statu fundatu in 680 prima di Cristu. Essendu un cumandante putente, Giges estende e fruntiere statali à Kızılırmak. Hè luttatu per un bellu pezzu cù i Cimmeriani.
Per fighjà l'ordine cronologicu di i rè di i periodi più avanzati di a civiltà; Gyges (680-652-BC), Ardys (652-625-BC), Sadyattes (625-610-BC), Alyattes BC; 610-575
Croesus (575-546 BC).
I Lydiani, a prima civilisazione in soldi, anu utilizatu l'oru, l'argentu è l'elettroliti per esse soldi. L'ultimu periodu di u Re Croesus hè u periodu di civilisazione più riccu è luminoso.
Lingua in Lydia
A lingua, chì hè stata aduprata in u settimu sèculu prima di Cristu, ùn hè stata aduprata da u seculu prima di Cristu. È cù u tempu diventò una lingua morta.
Per via di scavazioni in Sardes, 5. è 4. Si trovanu opere di Lydiana di u seculu. È l'alfabetu in questi testi hè derivatu da l'alfabetu grecu orientale.
Ci era una similitudine cù l'alfabetu grecu in i scritti in a sucità chì era più affettata da l'Occidenti cà l'Anatolia. Stu tipu di molars hè stata aduprata in l'inscrizioni intornu à Sardes in 100.
Religione in Lydia
Ancu se ùn ci hè micca assai infurmazioni nantu à a struttura religiosa, hè furmatu da l'influenza Ionica. Ma a dea di a Cybele hè in un puntu rispettabile. È statu veneratu assai dii grechi cum'è Zeus, Apollu è Artemidi. Ci sò e tombe chjamate tumuli. E tombe, chì eranu chjamati tumuli, eranu decorate cù rivestimenti di marmura, ma ci era una fede in a vita dopu a morte. C'era una tradizione di sepultura i morti.
Socio-Economicu
dinari; In cambiu di una commodità è una forza di travagliu, prima di l'usu di a munita, i cereali, l'assi, i vaccini è un numeru di muniti eranu usati cum'è soldi. In seguitu, però, era cumpostu di frammenti metallici tondi è picculi, di i quali u pesu apparteneva, à quale appartene l'arma o u segnu di u statu. I stampi nantu à e monete sò stati chjamati "tipi". In i primi muniti, solu u latu frontale di u tipu, mentre chì dopu in a parte posteriore anu cuminciatu à piglià. À u principiu, mentre a testa di leone o di u toru era riprisentata, cù u tempu, i tipi chì rapprisentanu e cità è i guvernanti anu cuminciatu à piglià.
I muniti cuntene inscrizioni. In questi scritti, ci era u nome di u publicu o di u gestore chì hà emessu munete, u nome di l'ufficiu in carica di l'imprese di muniti è l'infurmazioni chì spieghjanu u tippu di munita, è ancu a data è l'unità.





Pudete ancu piace questi
cumentu