QUI È MARY WOLLSTONECRAFT

QUI È MARY WOLLSTONECRAFT



MARY WOLLSTONECRAFT (27 Aprile 1759 - 10 Settembre 1797) era una scrittrice inglese è una filòsufa è difensore di i diritti di e donne. U sicondu figliolu di una famiglia di sette figlioli, Wollstonecraft hè natu in Londra. Dopu à u so babbu, chì hà cambiatu da u tissutu à l'agricultura, hà fiascatu è era un omu viulente, hà cuminciatu à beie alcolu à tempu.

Siccomu i zitelli ùn sò micca mandati à a scola in quellu tempu, hà amparatu à leghje è à scrive per mezu di un vechju butler. In novu, in u periodu citatu, l'unicu modu cumunu per e ragazze per guadagnà a vita era u matrimoniu è perchè Wollstonecraft ùn era micca vicinu à sta situazione, abbandunò a casa. È pensa chì u matrimoniu per soldi hè una prostituzione legale.

Duranti stu periodu, hà fattu quasi a maiò parte di e professioni chì e donne puderanu fà. Hà tendenu à campi cum'è l'accumpagnamentu di e persone ricche in i so viaghji è attività per una tarifa, esse guvernante, insignante, essendu un direttore di a scola, è scrive. A so longa storia chjamata Maria è i so libri chjamati "Education of Girls", chì hà trattatu durante u so tempu di babysitter, sò stati publicati da a casa editrice Fleet Street. Après avoir engagé Wollstonecraft, influencé par les pensées de l'éditeur Joseph, en tant qu'éditeur, il a appris et traduit l'italien, l'allemand et le français grâce à sa propre œuvre.

Diventa famosu in un istante in u 1770, quandu avia trentu anni. Hè statu soprannominatu l'Hyenna Sottogonna dopu avè publicatu l'articulu "Prutezzione di i diritti umani" contr'à Edmund Burke, chì hè cunnisciutu per a so pusizione contr'à a Rivuluzione francese. Hà publicatu u so libru, A Ghjustificazione di i Diritti di e Donne, chì era basatu annantu à a Dichjarazione di i Diritti Umani è ch'ella compie in sei settimane, è l'hà dedicatu à Talleyrand, un omu di statu francese. In questu travagliu, mentre dichjara chì e donne ùn sò micca più debuli di l'omi è sò uguali per natura, hà dichjaratu chì una tale situazione nasce per mancanza d'educazione è ignuranza.

Wollstonecraft, una donna chì avia una mala relazione cù Fuseli è Gilbert Imlay è hà avutu una figliola da Imlay, si maritò cù William Godwin, chì hà cunnisciutu per mezu di u so editore, in u 1775. Tuttavia, morse dui anni dopu, deci ghjorni dopu à a nascita di a so seconda figliola. A so morte lasciò parechji manoscritti incompiuti. A so seconda figliola, chì tutti cunnoscenu cum'è Mary Shelley, morse pocu dopu à a so nascita; Mary Wollstonecraft Godwin hà ancu seguitu a strada di a so mamma per diventà un scrittore è hà publicatu Frankenstein.

Un annu dopu a morte di Wollstonecraft, a so moglia hà publicatu una biografia di Wollstonecraft. 20, anche se involuntariamente causata da i danni notori di Wollstonecraft a causa di sta biografia. Cù l'emergenza di i movimenti feministi cù l'iniziu di u seculu, l'opinione di l'autore s'hè lampata torna è hà cuminciatu à guadagnà impurtanza. In particulare a critica di e donne in quantu à l'uguaglianza è u cuncettu tradiziunale di a feminità hè diventata sempri più impurtante. Hè avà vistu cum'è unu di i puntelli di a filusufìa feminista è trà i so fundatori.

Quandu guardemu i pinsamenti di l'autore, si pò dì ch'ella hà una idea chì pò esse fundata nantu à un umanisimu radicale chì hà per scopu di a credenza liberale è di l'ugualità basata in l'illuminazione. Argumenta chì duverebbe avè diritti uguali basati in l'idea di persunalità è in altri sugetti, in particulare l'educazione. In i so opere, esibisce u spaziu di a casa cum'è un spaziu di cumunità è di ordine suciale.

LIBRI

Penseri nantu à l'Educazione di e Ragazze
Ghjustificazione di i Dritti di e donne
Punti di Storia è Morali di a Rivuluzione francese



Pudete ancu piace questi
cumentu